ЕК ни глобява със 160 хил. лв. заради туристическото лого

От Брюксел налагат на страната ни 10% финансова корекция

България ще бъде глобена със 160 хил. лв. - 10% от средствата, платени за проекта за туристическото лого и бранд на страната, които така и не бяха приети и вече почти две години не се ползват, съобщава 24chasa.bg.

Поръчката за изработване на туристически бранд България бе спечелена през януари 2013 г. от "Обединение за бранд България". Цената бе 1,6 млн. лв. с ДДС. Финансирането е от Оперативна програма "Регионално развитие".

Консорциумът създаде лого, в което има слънце, море, чадър, но то не бе харесано от обществеността и от Съюза на българските художници и така и не задейства. Други пък видяха в логото прилика с това на Киргизстан.

Експертите от Министерството на регионалното развитие са направили одит на проекта и са предложили първоначално 5% финансова корекция.

След одита на Европейската комисия обаче поисканата от техните специалисти финансова санкция е станала 10% от стойността на проекта.

Сумата трябва да бъде платена от Министерство на икономиката, енергетиката и туризма, което е организирало търга. Сега обаче, след разделянето на ведомството на три, вероятно санкцията ще бъде прехвърлена към Министерство на туризма.

След скандала с новото лого и досега на всички международни туристически борси, на брошурите на туроператорите и на билбордовете, с които участва България по света, е старото жълто-оранжево лого с розата.

По-късно от Министерството на икономиката уточниха, че до момента във ведомството не е получавано писмо от Европейската комисия за евентуална санкция, свързана с провеждането на конкурса.

От Управляващия орган по ОП „Регионално развитие" е регистриран сигнал за нередност по отношение изпълнението на ЗОП. В момента сигналът се разглежда от Управляващия орган по програмата, а министерството е преминало етап на изслушване пред него.

По процедура предстои след изслушването Управляващият орган да вземе окончателно решение дали ще наложи финансова корекция или не.