Тиквата на особена почит на Хелоуин

Само за ден в САЩ пръскат 7,4 милиарда долара за костюми, украси и бонбони

Докато американските младежи, маскирани като призраци, обикалят и просят бонбони по улиците, възрастните се наслаждават на всевъзможни лакомства с вкус на тиква, пише Франс прес, цитирано от БТА.

Това, което преди десетина година започна като сезонно предложение в "Старбук", където сервираха кафе с аромат на тиква - само на думи, разбира се, - се превърна в гастрономическа мода, която буквално подлудява американците на Хелоуин.

Всяка година през октомври щандовете на супермаркетите се отрупват с бисквити, шоколади, гофрети, вафли, спагети, киселомляко и дори хумус с аромат на тиква. В бирариите наливат бира с вкус на тиква, в баровете продават коктейли с тиква, които посетителите дегустират, пушейки електронни цигари с аромат на тиква.

Хелоуин е много доходоносен бизнес в САЩ. Тази година се очаква консуматорите да изхарчат 7,4 милиарда долара за костюми, украси и бонбони, според прогнозата на Националната асоциация на търговците. Част от тази сума ще бъде похарчена за покупка на пищния зеленчук с цветовете на есента. По официални данни миналата година земеделските производители са отгледали 1,13 милиарда тикви.

По-голямата част от тях няма да бъдат изядени, а просто превърнати в зловещи фенери в петък вечер, преди да отидат на боклука на следващия ден.

И макар да не може да се твърди, че тиквата е любимо лакомство на американците, хората от града романтично я свързват с образа на майката Природа и предимствата на здравословния

селски живот.