ЦИК ще излезе с предложение за промяна в нормативната уредба

Малките партии са имали по-голямо медийно присъствие по време на предизборната кампания

Това сочи  докладът на Съвета за електронни медии и Централната избирателна комисия. Присъствието на толкова много и нови партии показва, че медиите са успели да наложат нови политически обекти, посочи председателят на СЕМ Георги Лозанов.

Страната ни не е излизала от предизборна кампания много отдавна, смята Георги Лозанов. Заради това, според него последната е била много вяла. Мониторингът обаче показва нещо много важно и това е нуждата от промяна в законодателството, категоричен е Лозанов.

"Смятаме, че тази кампания го доказа още един път, че описаните в Изборния кодекс агитационни форми са анахронични и не вършат работа и много ми се иска да има в това отношение сериозно преформулиране на медийната предизборна кампания в следващите периоди. Така, че напред да излязат журналистическите форми, и то креативните журналистически форми."

Централната избирателна комисия също ще излезе с предложение към 43-то Народно събрание за промяна в нормативната уредба, каза председателят й Ивелина Алексиева.

Централната избирателна комисия прави анализ на организацията и произвеждането на изборите - на тези, в сравнение с предходните. В резултат на това Централната избирателна комисия също ще излезе с предложение към новото Народно събрание за промени и подобряване на нормативната база.

Поне 13 сигнала са подадени в Централната избирателна комисия от страна на СЕМ по време на кампанията, за които от ЦИК са реагирали своевременно.