Инспекцията по труда: Българи, не тръгвайте на работа в чужбина без предварителен договор

Търсещите работа могат да задават въпросите си в бюрата на инспекцията

Във връзка със случаите на българи, измамени с обещания за осигурена работа в чужбина, Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда" напомня и призовава заинтересованите български граждани, желаещи да работят в чужди държави, да не предприемат рискови пътувания без предварително сключен трудов договор, както и да не използват услугите на нерегистрирани посредници по наемане на работа. Търсещите работа лица могат да отправят въпроси във връзка с осъществяване на трудова дейност в чужбина на телефон 8101 747 с код на България 00359 и код за София - 02. На интернет страницата на ИА „ГИТ" www.gli.government.bg са посочени данни за контакт с дирекциите „Инспекция по труда" в страната, както и с дирекция „Международна трудова миграция". При извършване на посредническа дейност по наемане на работа, посредникът следва да сключи посреднически договор с търсещото работа лице с определено минимално съдържание: данни за страните, техните права и задължения, срок на договора, условия за предсрочно прекратяване, отговорност при неизпълнение и т.н. Преди заминаване за работа в чужбина на лицето, търсещо работа, следва да бъде представен подписан индивидуален договор за наемане на работа от чуждестранния работодател с превод на договора на български език. Ако това не е изпълнено, посредникът следва да възстанови изцяло разходите за престой и транспорт на изпратените от него лица. В дирекциите „Бюро по труда", както и в интернет страницата на Агенцията по заетостта: www.az.government.bg, в раздел „Фирми посредници", ежемесечно се обявява актуализиран списък на регистрираните посредници за извършване на посредническа дейност по наемане на работа. В него са посочени и разкритите от всеки посредник офиси, за които е уведомена Агенцията по заетостта, регистрираните посреднически договори с чуждестранни работодатели или с корабопритежатели, както и посредниците с прекратена регистрация.