Очукани от градушката коли чакат ред за 2015-а

Ремонтират с предимство автомобили без Каско заради кеша

Отстраняването на щетите от градушката върви бавно, има записани коли за юни 2015 година. Това съобщи Динко Хулка от Съюза на автосервизите, цитиран от Дарик. Той сигнализира, че вече от бранша изпитват затруднения с плащането на резервните части, защото застрахователите не погасяват в пълен размер отстранените щети. Това води до допълнително забавяне в графиците. Освен това заплатите на някои от служителите в автосервизите може да се забавят.

Заради нуждата от свежи пари, в автосервизите ремонтират приоритетно колите без застраховки, защото собствениците им плащат веднага, а не се чака плащането от застрахователите. От застрахователния бранш пък заявиха, че плащат всички задължения по фактура и много компании вече са направили траншове към автосервизите, с които работят.

Отстраняването на щетите, нанесени от градушката в София, е много дълъг и скъп процес, категоричен е Динко Хулка. Застрахователите плащат изправянето на броните като премахване на драскотина, но това отнема много повече време. Затова графиците са пълни, а оправянето на щетите върви бавно и трудно. „В момента са ми записани коли за юни догодина”, подчерта Хулка.

Според него автосервизите вече правят разделение между клиентите си и паралелно се опитват да работят по коли, с щети от градушката, и други, които се нуждаят от текущи ремонти. Клиентите без Каско са приоритетни. „В началото трябваше сервизите да закупуват резервни части, стъкла, капаци, стопове, фарове и поради тази причина финансите на сервизите се оголиха. Всеки клиент, който си заплаща на каса, е добре дошъл. Когато се заплаща от клиента тази услуга, той минава на най-бързата писта. Мина месец от градушката. От някакви застрахователи започнахме да получаваме частични  плащания, от други още нищо. Гледайки си финансовия интерес, ние няма как да откажем на клиент, който иска да си заплати. Неговата кола се прави приоритетно, плаща си на каса, издава му се документ и влагаме парите, за да закупим части на застраховани коли”, обясниха от бранша.

Вече е решен проблемът с дефицита на автомобилни стъкла.

„Между 1500-2000 лева без ДДС излиза цената на ремонта в универсалните сервизи. Може би цената на едно или две стъкла и някой стоп, и някоя лайсна, които се сменят - може да стигне до около 2600 лева, рядко до 3000 лева. Цената за същия ремонт във фирмените сервизи е между 5000-6000 лева”, добави Динко Хулка.

Все още не е ясно точно колко автомобили са пострадали от градушките. Много хора прибягват до сервизи в други градове.