Ето какво казаха от Локомотивно депо за катастрофата край "Калояновец"

Животът

14-07-2014, 10:19

Снимка:

Plovdivutre.bg, архив

Автор:

Plovdivutre.bg

Всичко от Автора

Ако системата за следена на скоростта беше автоматична, машинистът щеше да е жив!

Ако системата за следена на скоростта на локомотива на дерайлиралия влак при гара "Калояновец" беше автоматична, машинистът сега щеше да е жив, заяви Димитър Гергов, председател на синдиката на Локомотивно депо Пловдив, съобщава Фокус.

За да твърди подобно нещо днес в ефира на телевизиите, министър Папазов или е подведен, или пък е некомпетентен. Тази система отдавна е демонтирана, твърди Гергов. Тя е била монтирана в края на 80-те и началото на 90-те години в участъка Пловдив-София. Работила е доста добре, въпреки, че не е била от най-добрите модели. Системата е вършела добра работа. Благодарение на тази локомотивна сигнализация са били предотвратени няколко катастрофи, каза Димитър Гергов.

Около 2000-та година подобна система, но на друга фирма, е започнало да се монтира и в участъка Пловдив-Бургас, включително и гара Калояновец. В нея са били инвестирани много средства, но тя така и не е тръгнала, каза Гергов. Според него, ако действително е работела, много неща сега нямаше да са същите и щяха да са предотвратени.

По думите на Гергов, локомотивите, които се движат също са прекалено стари. За трасето, което наистина е ново, Гергов каза, че то също не е в цветущо състояние, както ни го представят. Една година откакто е в експлоатация и вече са поставени знаци за ограничения на скоростта по железния път което означава, че нещо в трасето не отговаря на техническите характеристики, смятат железничарите от Пловдив.

Два са вариантите за тежкия инцидент – грешка в сигнализацията, или човешка грешка, посочва той. Щом машинистите са реагирали така и са навлезли със 100 км/час, значи така те са възприели сигнала за влизане в права. Човешка грешка означава, че не им е нареден маршрут за влизане с 40 км/час. Ако е нареден, те е трябвало да минат с 40 км/час. Може да става въпрос за грешка в сигнализацията, което означава, че светлинният сигнал е бил за скорост 100 км/час, а стрелката е била за отклонение с 40 км/час, уточни Гергов. По думите му, това трябва да го доказват разследващите органи.

Вчера колегите на втория машинист от Пловдив са го посетили в болницата в Стара Загора. Той е бил в тежко състояние, от болки не е бил в състояние да говори, каза още Димитър Гергов.