YouTube измести телевизията в САЩ

Според изследване на Adroit Digital, мрежата за споделяне на видео YouTube изпревари по популярност телевизията в САЩ, съобщи технологичният портал kaldata. Проведена анкета показа превъзходството на Интернет пред другите начини за разпространение на видео.
Анкетата е проведена от Adroit Digital сред 2 000 американски граждани, навършили 18 години, притежаващи телевизор, смартфон и компютър. Немалките 68% от анкетираните са отговорили, че предпочитат да гледат филми от YouTube, 51% за тази цел използват телевизорите си, а 49% – поточното видео Netflix. При това 63% са готови да прекъснат абонамента си за кабелна телевизия, за да гледат видеофилми чрез по-бърз Интернет. Изследването не обхваща американците, които нямат навършени 18 години.
Интересно е, че 59% от анкетираните считат, че самата телевизия постепенно ще се трансформира в нещо като аналог на YouTube, в който потребителят самостоятелно избира кога и какво да гледа. Участниците в изследването са на мнение, че Интернет-каналите са универсални и печелят с това, че предлагат неограничено видео, което можеш да гледаш, когато си пожелаеш.
Да си припомним, че YouTube бе представен през 2005 година, а след около 12 месеца Google го закупи за 1,7 милиарда американски долара. Това се оказа много удачна за всички сделка и през 2013 година броят уникални посещения в месец достигна един милиард души.