Бар събира двойки чрез "взаимно подушване"

Учени се опитват да докажат, че феромоните са по-добър "сватовник" от сайтовете за запознанства

Късна вечер. Тъмен бар. Издокарани мъже и жени обикалят нервно тясното пространство и... впиват като хрътки носовете си в грижливо сгънати в пакети тениски.

Странна картинка, нали? Но след като модата в ресторантьорството позволява новости в човешкото общуване като срещи на тъмно, група креативни химици са решили да се възползват и, стъпвайки на няколко науки, да използват популярната сред младите атмосфера, за да свършат нещо добро за тях.

Връщайки се към фундаменталната си природа, клиентите на този бар в Източен Лондон използват обонянието си, за да намерят идеалната си половинка, като се доверяват на опита на по-висшите в науката.

Идеята е всеки участник в този своеобразен експеримент да носи три денонощия поред една тениска, след което да посетят заведението, да се съблекат и да оставят дрехата в една от номерираните специални полиетиленови торбички.

След това представителите на противоположния пол, минават, помирисват и ако нечий аромат им допадне, искат от организаторите снимка и контакт. После, на специално табло, се изнасят „поисканите” снимки и всеки одобрен може да види кой желае да се запознае с него.

Според авторите на проекта водещият фактор в основата на човешките интимни взаимоотношения са феромоните, които отделяме, което не ни прави много по-различни от другите животински видове.

"Не можеш да изградиш отношения с някого, който мирише лошо”, обосновава се Клеър Селби, една от участничките в експеримента.

Химиците, които стоят зад него, са категорични, че вероятността да срещнеш идеалния партньор по този начин е много по-голяма, отколкото, ако го търсиш в социалните мрежи и онлайн платформите за запознанства. "Нужна е малко химия”, смятат те, за да се получат нещата.

Учените използват биологичните данни, получени от клиентите, за да се опитат да изследват пътищата на привличане между хората, както и по какви признаци партньорите си пасват.

Бизнесът с онлайн запознанства е оценен на 2 милиарда долара годишно. Ако този екип докаже, че от него има малко смисъл, поставяйки чистата химия пред психологическото опознаване, може би авторите на платформите ще загубят някакъв обем от печалбите си...