Приватизацията на БДЖ – немислима

Стабилизацията на жп холдинга става основен приоритет на МТИТС

Един от основните приоритети на Министерство на транспорта за 2014 - 2020 г. е стабилизирането на холдинг БДЖ. Това каза по време на парламентарния контрол министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, предаде „Фокус”. Според него в днешното историческо време не може да се мисли за приватизация на жп холдинга.

По време на днешното заседание на НС беше отговорено на на въпрос има ли промяна в декларираните намерения на правителството за развитието на железопътния транспорт и Проектът за споразумение за партньорство на Република България и Европейска комисия за периода 2014 - 2020 г. Папазов заяви още:

„Конкретно по отношение на жп транспорта мерките в споразумението са съобразени с програмата а реформа в жп сектора, подготвена съвместно със Световната банка през 2011 г. Програмата е приета на 8 юли 2011 г. от 41-то Народно събрание. Като част от пакета мерки за сключване на заем за споразумение с банката в подкрепа на политиката в железниците. През 2012 г. процедирането на заема беше оттеглено и операцията нулирана от Министерство на финансите с писмо от 20 септември 2012 г., поради дълговите проблеми в сектори, където правят несигурен нов заем за финансиране”.

Припомняме ви, че на 20 юни миналата година Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) обяви в съобщение на официалната си страница, че е прекратила публично оповестения конкурс на един етап за продажбата на „БДЖ – Товарни превози“ ЕООД, собственост на „Холдинг Български държавни железници“ ЕАД, гр. София.

Процедурата включваше продажбата ба 100% от капитала на товарното предприятие възлизащ общо на 2 325 087 дяла. Причината за прекратяването ѝ е писмо, изпратено от собственика „БДЖ“ ЕАД до Агенцията, в което се посочва, че на този етап не може да посочи кога ще бъде вдигнат запора върху тези дялове на приватизиращото се дружество. Припомняме ви, че към 30 април 2013 г. задълженията на „Товарни превози“ надхвърлят 709 милиона лева.