Поредни съмнителни милиони от обществената поръчка за „Д-р Бранд”, който ще рекламира туризма ни (+)

Кой лобира за фирмата - фантом?

Неизвестната фирма "Д-р Бранд" е класирана на първо място в конкурс за национална реклама на туризма ни. Новината шокира бранша, който не крие опасенията си. Фирмата разполага с един служител.

Изглежда, че правителството облагодетелства "Д-р Бранд", който ще прибира и разпределя държавните милиони за реклама на курортите ни. Тази фирма поддържа тесни взаимоотношения с изпълнителния директор на „БенчМарк Груп” Веселин Генчев. По документи офисите им са на един и същи адрес. Те са в квартал "Лозенец" на ул. "Вискяр планина 19", официално обаче адресът на "Д-р Бранд" е на ул. "Димитър Хаджикоцев".
"Д-р Бранд" се появява като партньор в един от най-големите проекти на "Бенчмарк фонд имоти" - строителството на бизнес сградата на столичната ул. "Раковски" 124. Това става ясно от документа на ДНСК, с който се дава разрешение за ползване на сградата през февруари 2013 г., както първи информираха вече от „Стандарт”.

Веселин Генчев е известен най-вече с това, че е кум на бившия царски вицепремиер Николай Василев. Бизнесът му процъфтяваше за дълъг период от време, когато Николай Василев беше министър при различни правителства за период от 8 години. В момента обаче, поради кризата Генчев има сериозни финансови затруднения и вероятно отново е потърсил рамото на кума си. Пари от всякакви обществени поръчки са добре дошли. Как обаче Василев стигна до поръчката?

Персона в близки отношения с Василев е Моника Йосифова – Станишева. Но е малка вероятността опитен човек като нея да допусне гафа с фирмата - фантом.
Всеки запознат би се сетил, че лобирането за неизвестната фирма "Д-р Бранд" най-вероятно е извършено от Мария Дивизиева, тъй като тя е най-близката до Василев от представителите на кабинета Орешарски.

Дивизиева е началник на Политическия кабинет на Орешарски. През годините е работила доста близо до Николай Василев. Дивизиева живее с настоящия министър на културата Петър Стоянович и дори му роди син. Тя е бизнес - партньор и близка приятелка с Моника Йосифова - Станишева. Може би и никой няма да остане изненадан от подобни действия от страна на представители, участващи в кабинета на Пламен Орешарски.

Началникът на кабинета „Орешарски” е парламентарен секретар на Министерството на икономиката (2001-2003) по време на правителството на Симеон Саксокургготски. Тогава икономически министър е Николай Василев.
От 2003 до 2005 г. тя е на същата длъжност, но в Министерството на транспорта, когато министър отново е Николай Василев.
Дивизиева следва Василев и в следващото правителство на тройната коалиция, като е заместник-министър в Министерството на държавната администрация и административната реформа.
След парламентарните избори през юли 2009 г. започва работа в инвестиционната компания “Експат Груп” ЕООД, където е управляващ директор, съдружник в компанията е Николай Василев.

"Д-р Бранд" е погазила закона, като не е дала финансовия си отчет за 2012 г. навреме. Дали въобще фирмата е имала някаква дейност?

"Не може имиджа на страната ни да се повери на напълно непозната фирма без опит и само с един служител", реагираха водещи туроператори и хотелиери. Да намериш офиса на "Д-р Бранд" също е загубена кауза. Това установи и проверката на "Стандарт". На "Вискяр планина 19" никой не си спомня за фирмата, на ул. "Димитър Хаджикоцев" казват, че "Докторите" са тръгнали преди година.

През 2011 г. приходите на агенцията, в чиито ръце е поверена рекламата на туризма в България, са 1,793 млн. лв., но 1,474 млн. лв. отиват за външни поръчки, а печалбата е едва 162 000 лв. За 2010 г. съдружниците са спечелили преди облагане 102 000 лв.

Собственици на "Д-р Бранд" по документи се водят непознатите за гилдията на рекламата Марин Миланов и Галина Георгиева. Двамата не участват в други фирми, сочат регистрите на Агенцията по вписванията.

Как ще се справят с тази не лека поръчка тепърва ще разберем. Очевидно е, че сами няма да могат. По това кои са подизпълнителите, медийните агенции и канали, които използват, скоро ще лъсне кой е наистина облагодетелстван от обществената поръчка.

Междувременно в редакцията на Bulgariautre получихме отговор от името на Николай Василев:

Във връзка с публикацията в сайта Bulgariautre.bg от 12 февруари 2014 г., озаглавена „Поредни съмнителни милиони от обществената поръчка за „Д-р Бранд”, който ще рекламира туризма ни”, бих искал да посоча следното:

За пръв път чувам за фирма с името „Д-р Бранд” и не знам кой е нейният собственик. Категорично заявявам, че нито аз, нито свързани с мен компании са участвали в обществена поръчка за нацианална реклама на туризма в България. Бизнесът, с който се занимавам, е далеч от рекламата и PR-а и не разбирам как и защо в цитираната публикация името ми е свързано с тази фирма и нейната дейност.

Вярвам в професионализма и обективността на Вашата медия и се надявам в бъдеще да търсите коментар и да давате възможност за изразяване на мнението на засегнатите страни.