Facebook изненада 1,2 милиарда потребители

Личният поздрав към потребителите е създаден с алгоритъм

Eдва 10% от потребителите на най-голямата социална мрежа обновяват статусите си всеки ден. Изследване на Pew Research Center, цитирано от "Уолстрийт Джърнъл", установи, че само 4% от хората обновяват статусите си повече от веднъж дневно. Около 15% пишат коментари под снимки повече от веднъж дневно.

Facebook изненада 1,2 милиарда потребители – с индивидуален видеоклип от 62 секунди, който прави презентация на снимките и статусите на всеки през годините. Социалната мрежа припомни, че се превърна в неотменима част от живота на всеки шести човек по света през последното десетилетие.

Личният поздрав към потребителите е създаден с алгоритъм, по който през последните няколко месеца е работил малък, специално организиран за проекта екип на Facebook. Клипчетата ще бъдат достъпни за споделяне с приятели в линка с хаштага #FacebookIs10 за около месец, посочва CNN.

След този период всеки отделен потребител ще може да гледа своя сам за себе си, ако не е в Timeline-а му. „Ако клипът съдържа публикации, които предпочитате да запазите като лични, може да го редактирате с бутон Edit Your Movie”, заяви говорителят на компанията в САЩ.

Персоналният поздрав зависи от това колко съдържание сме споделяли през годините. Ако човек няма много снимки и статуси, той ще види картичка с „Благодаря” от социалната мрежа.

Реакциите към сантименталния подарък по повод 10-годишния юбилей са предимно положителни. Всеки обича вниманието и, макар да не споделят клипа, мнозина го гледаха и си припомниха хубави моменти от миналото. „Беше невероятно да видим как всички вие използвахте инструментите ни, за да изградите истинска общност. Споделяхте както щастливите моменти, така и болезнените”, заяви Марк Зукърбърг. Всъщност, най-вече щастливите. Снимките на Facebook потребителите през последните години стават все по-красиви, все по-ретуширани, филтрирани, обработени и „харесвани”.

Facebook ще навлезе във второто си десетилетие със съвършено ново начало, сякаш е създадена през 2014 г. Това твърдят нейни представители, цитирани от американските медии.

Социалната мрежа представя собствено новинарско приложение за мобилни устройства. Проектът се нарича Paper (”Вестник”). Приложението ще бъде направено по схема, подобна на тази на Flipboard – апликация за четене на новини от различни източници. Paper ще събира популярни и важни новини от медиите и от статусите на потребителите на социалната мрежа. То ще се появи както като мобилно приложение, така и като самостоятелен сайт, приспособен за четене на мобилни устройства. Приложението беше представено в САЩ преди ден.

Paper е версия на Facebook от 2014 г. без стените на профилите, обясняват от сайта Cnet. То е само новинарски поток (newsfeed), изпълнен със снимки, видеоклипове и статии в нови формати, подходящи за преглед чрез смартфони и таблети. Акцентът ще бъде върху развитието на мобилното. Приложението идва с подобни на вестникарските раздели по теми като „Спорт”, „Любопитно”, „Храни”. Предлага дори раздел със „сладки снимки на животни” – един от любимите десерти на мрежата.

Това е първата от няколко апликации, разработени от Facebook Creative Labs – отделна структура в компанията, различна от оперативните, която се роди с нарастването на размера и потребителската база на социалната мрежа. Екипът има пълна свобода на работа, дадена му от Марк Зукърбърг. Целта е членовете му, сред които са и продуктовият мениджър Майкъл Рекхоу и продуктовият дизайнер Майки Матас, да измислят радикално различни идеи.

„Paper е поравно мрежа и новинарски поток. И като много други дигитални медии, приложението е разделено на две части, определени от тези, които създават и тези, които потребяват съдържанието. Paper може да бъде вашият Twitter, ако искате. То може да бъде вашият Tumblr. Вашият Medium или вашият Flipboard”, посочват от компанията.

Оказва се, че значителна част от Facebook представлява еднопосочна комуникация, поддържана от интернет ексхибиционисти, привлечени от възможността да документират живота си пред очите на приятели и познати. Тези "свръхсподелящи" потребители дразнят някои от останалите (36%) с твърде много информация за себе си.

Степента на ангажираност е ключов показател за рекламодателите - времето, което даден потребител прекарва във Facebook, е директно свързано с броя реклами, които може да му продаде. Всяко действие, извършено от Facebook потребител, се равнява на още една точка данни за мрежата. Мнозина смятат, че ключът за бъдещия успех на платформата е в балансирането на събраната информация, докато напливът от новорегистрирани потребители се забавя.