Фейсбук ще пропадне бързо

Изследователи твърдят, че този процес е необратим

Всеизвестен е фактът, че младите потребители не стоят вече във Фейсбук толкова, колкото преди, вече има и научни доказателства за това, представени от Джон Канарела и Джошуа А.

Статия на Спешлер, от университета в Принстън, озаглавена "Епидемиологично моделиране на динамиката на онлайн социалните мрежи" прогнозира мрачно бъдеще за големите социални мрежи, твърдейки че:

"Екстраполиран модел относно бъдещето предполага, че Фейсбук ще претърпи бърз спад през следващите години, губейки около 80 процента от най-активната си потребители между 2015 и 2017 година".

Следващата графика показва данните от заявките за търсене на Фейсбук в сравнение с MySpace (Източник: Google Trends)


Канарела и Спешлер, използвайки тези данни прогнозират тенденцията за развитие на Фейсбук, и по-точно кога и колко бързо ще се случи спада в интереса към Фейсбук. В графиката ясно се виждат данните на Google Trends като прогностичен модел.

В неотдавнашна статия в Time.com, Кристофър Матюс акцентира върху спада на младите потребители на Фейсбук и ефекта върху тяхната единствена останала сила - притежанието на потребителски данни, което прави техните таргетирани реклами високоефективни за рекламодателите.

"Голяма част от Facebook е ориентирана към събирането на информация за потребителите на социалната мрежа, което спомага за по ефективното таргетиране на рекламите за тези, които са отговорни за съдържанието. Ако тази теория за Facebook се окаже вярна, то тогава няма за какво да се тревожим толкова много за загубата на неговия престиж".

Нека да запомним, че има една социална мрежа, която разкрива модела на Facebook от гледна точка на реална идентичност и потребителски данни. За разлика от Twitter и други социални мрежи, които подпомагат анонимността и псевдонимите, политиката на Google е била винаги за реалната идентичност на потребителите.
От интеграцията на Google+ в останалите си системи гигантската търсачка успя да изгради и да увеличи надежден социален граф и продължава да напредва във взаимодействието с потребителите докато събира информация от огромния брой източници на такава, като YouTube, Picasa, Gmail, Places и още много други.