Най-добрите градове за пазаруване

Най-доброто от печата

16-12-2013, 06:26

Автор:

Bulgariautre

Всичко от Автора

Във Виена са най-изгодните цени на луксозни стоки, в моловете в Токио клиентът е цар

Предпразничната треска вече е обзела всички, независимо от това къде живеят и с какви средства разполагат. И е нормално всеки да търси най-подходящото за себе си място за шопинг.

Кои обаче са градовете, които предлагат възможности за първокласно пазаруване според ежегодната класация на Globe Shopper City Index. Те класират най-добрите оферти по критерии, разделени в пет групи: магазини, или какво е количеството на моловете и бутиците, присъствието на световни марки, колко атрактивни са разпродажбите и т. н.; достъпност (цени); транспорт и хотели, културни забележителности и климат.

А петият критерий е удобство и включва работното време на магазините, колко добре сътрудниците им говорят езици и дори това колко висока е престъпността в града. Според тези критерии се определя и градът, който печели титлата „световна столица на шопинга“ за 2013 г.

Сеул се смята за добре балансиран град за пазаруване. В него успяват да съжителстват луксозни маркови магазини и малки бутици с евтини стоки, денонощни магазини за дрехи и молове със стандартен 12-часов график. За съжаление, феновете на марковите стоки ще бъдат неприятно изненадани от твърде високите цени . Единственото място в столицата на Южна Корея, където те

могат да бъдат купени без допълнителни разходи,

е летището. Например един от малкото в света на бутици Louis Vuitton е разположен в безмитната зона в Сеул. Добре е да се знае, че и най-дребната покупка в Южна Корея може да бъде платена с кредитна карта. Вероятно поради тази причина, през 2011 г. страната постави световен рекорд за брой кредитни карти на глава от населението.

Следващ в класацията е италианският град Милано, който е Алма матер на почти всички известни марки. Ловът на най-новите колекции на Prada, Dolce и Gabbana и Versace, е наложително да започне именно от Милано. Шопинг маниаците могат да посетят известния площад на модата (Quadrilatero Della Moda), а по витрините на пешеходната зона винаги са наредени само най-добрите дизайнерски тоалети. Само че не разчитайте на демократични цени за тях. Добрата новина е, че благодарение на бързината, с която модните сезони се променят, италианските аутлети са

винаги пълни с маркови стоки

Например, в най-известния от тях Il Salvagente, дори и много скъпи неща можете да си купите с отстъпка от 60 на сто, което не е за подценяване. Мадрид е трети в света по привлекателност на цената на луксозните стоки. Въпреки това, испанската столица не може да се определи като достъпна за средния купувач. Високите цени обаче не пречат да се влюбите в живописните търговски улици на Мадрид. Особено популярен тук е Capas Seseña – един от най-старите магазини в града.

Дубай, основният център на забавление, не може да остане извън класацията. Там можете да намерите почти всичко на не много високи цени. И под "всичко" се разбира най-големият търговски и развлекателен център на света Dubai Mall. Общата му площ е повече от 1.2 милиона квадратни метра, а най-доброто време за пазаруване е годишният Dubai Shopping Festival през януари и февруари. Нарича се фестивал, защото има фойерверки, но в действителност става дума за

пакетни сделки и отстъпки с до 70 на сто

от цената за електроника, дрехи и популярни продукти.
Виена не е много услужлив за любителите на шопинга заради ранното затваряне на магазините, но Градът на валса все пак има най-изгодните цени на луксозните стоки в Европа. Много популярен сред посетителите на австрийската столица е откритият пазар Naschmarkt – километър и половина сред различни вкусотии, продавани от търговците.

Буенос Айрес - там формулата е секси аржентински танцови движения + секси аржентински климат = секси аржентинско пазаруване. Цялата улица Calle Murillo е заета от магазини за кожени изделия – от чанти и обувки до облекла, които могат да бъдат ушити специално за вас, и всичко това на достъпни цени.

Хонконг е признат за най-добрият сред азиатските градове за пазаруване. 76% от общия брой на шопинг туристите са доволни от съотношението цена - качество. Тук има магазини на местни и чужди луксозни марки, макар че китайците казват: „За евтини китайски дрехи елатe в Хонконг. За марки заминете в Сеул“.

Няма как без разкошния Париж. Най-добрите бутици там

не продават просто дрехи, а начин на живот

В градa на модата не само ще намерите интересни дизайнерски дрехи, но и ежедневни облекла на добра цена. Неща от Yves St Laurent или Stella McCartney може да се вземат с добра отстъпка в магазин Merci. Ако капризите ви стигат до бутилка минерална вода, инкрустирана с кристали Сваровски за 50 евро, отидете в Bling H2O.

В допълнение, един оазис в Париж за почитателите на гурмето може да стане Le Bon Marché.
Столицата на Малайзия Куала Лумпур се класира в топ 5, след като се сдоби с три от десетте най-големите търговски центрове в света. Например, TC Utama се състои от 650 магазина. В допълнение към разнообразието от магазини, шопинг туристите ще бъдат приятно изненадани от успешната комбинация от цена и качество.

Бронзовият медал е за Лондон, въпреки високите цени на британската столица – от хотела до транспорта. Но когато се окажете в търговски център, винаги сте наясно, че това е наистина един от най-добрите градове за пазаруване. В Liberty например, освен водещи премиум марки и най-висок клас бутици, има литературен салон, ресторант и магазин за инструменти за писане под марката Liberty.

Разбира се, също има отстъпки.
В моловете в Токио клиентът е цар - разнообразие от стоки, продавани с усмивка. В някои молове в столица на Япония лесно можете да се изгубите. Веригата магазини Isetan Shinjuku например се състои от

осем отделни сгради, разпределени в два блока

Тук се говори на три езика - китайски, английски и корейски. A квалифициран персонал ще ви даде съвети за закупуване на най-подходящите неща за вас.

И победителят е Ню Йорк -световна столица на шопинга през 2013 г. Това не е изненада, тъй като в Голямата ябълка лесно можете да си купите всичко от най-луксозни антики до евтини чорапогащници. Ню Йорк е огромен аутлет, в който разпродажбите никога не престават в най-големите търговски обекти в света.

В допълнение удобни уеб сайтове предлагат информация за отстъпките във всяка седмица на годината, което е много удобно за туристите. Всеки уважаващ себе си купувач минава редовно през Century 21 Department - най-известният дискаунт мол на Ню Йорк с намаления от 15-40%. И никога не забравяйте да посетите Gabay's Outlet, където обувки Маноло Бланик и аксесоари Шанел се продават с 50-80% отстъпка. Престъпността може да е слабо място на града, но това очевидно не пречи на шопинг маниаците.

(По материали от Profit.bg)