Просрочените задължения на общините са над 160 млн. лв.

Просрочените задължения по бюджетите на общините към 30 септември 2013 г. са в размер на 162,2 млн. лв.

Сред най-големите длъжници са: Община Пазарджик, дължаща над 16 млн. мл., Община Смолян и Перник и двете, дължащи 15,4 млн. лв., Община Кърджали дължи също близо 15 млн.

Единствената община, която няма никакви дългове е община Ямбол.
Задълженията са формирани по бюджетите на 144 общини или 54,5% от общия им брой в страната. Това показват данните на Министерството на финансите за финансовите показатели на общините. От местните власти 102 отчитат намаление на забавените плащания през първото деветмесечие на 2013 г., спрямо същия период на 2012 г., като общият размер на намалението е за близо 31 млн. лева. Увеличение на просрочените задължения към 30 септември са отчели 58 общини, като общата сума е близо 20 млн. лв., а останалите 104 общини (40% от общия им брой) завършват деветмесечието на 2013 г. без промяна в размера им. В делегираните от държавата дейности забавените плащания са в размер на 4,5 млн. лв. или 2,8% от общия размер на просрочията.
Текущо през 2013 г. се запазва тенденцията за задържане равнището на просрочените задължения, които през последното тримесечие са около 10% спрямо собствените приходи и изравнителната субсидия за общините. Салдото по бюджетите на общините на касова основа към 30 септември 2013 г. е положително и е в размер на 244 млн. лева.
Общинският дълг и общинските гаранции към 30 септември 2013 г. са на стойност 919,1 млн. лв., в т.ч. 450,5 млн. лв. вътрешен дълг и 468,6 млн. лв. външен дълг. Задълженията на Столична община формират 48,8% от общия размер на общинския дълг и гаранции. Спрямо края на 2012 г. размерът на общинския дълг и общинските гаранции намалява с 58 млн. лева. Това се дължи на намаления размер на вътрешните заеми с 23 млн. лв. и на външните заеми с 34,9 млн. лева.
Наблюдаваните показатели са: дял на собствените приходи от общите постъпления на общината; покритие на разходите за местни дейности със собствени приходи; изменение на бюджетното салдото спрямо общите приходи; размер на дълга като процент от собствени приходи и изравнителна субсидия по план; просрочени задължения като процент от собствени приходи и изравнителна субсидия по план; дял на разходите за заплати и осигуровки в общите разходи; относителен дяла на задълженията за разходи и на ангажиментите за разходи спрямо средногодишния размер на разходите на общините за последните 4 години.

Просрочените задължения на общините са по-малко в сравение с миналогодишните.