90% от автосервизите не могат да гарантират качество

Животът

18-11-2013, 17:13

Автор:

VarnaUtre.bg

Всичко от Автора

Депутати от ГЕРБ внасят законови промени

Законови промени, чрез които да се регламентира дейността на автосервизите в България, ще внесат народни представители от ГЕРБ. Това стана ясно на форум във Варна, където представители на бранша дискутираха проблема с депутатите Ивайло Московски, Иван Вълков, Павел Христов и Нели Петрова. 
„Около 90% от автосервизите в страната са в сивия сектор – не плащат данъци и не могат да гарантират качество на извършваната услуга. За работата на бранша като цяло няма законов регламент, въпреки че 62% от автомобилите у нас са на повече от 15 години, а голяма част от инцидентите на пътя стават в резултат от технически неизправности”, коментира в рамките на форума Емил Германов, председател на Съюза на автосервизите в София.
„Предишното правителство възложи на ИА „Автомобилна администрация” да извърши съответните анализи, за да се въведе специален регламент за работата на автосервизите, но не изкарахме мандата си, а така не успяхме да финализираме и предприетите мерки”, разясни Ивайло Московски, който бе транспортен министър в кабинета на Бойко Борисов. „Не целим да поставяме високи изисквания, които биха затруднили малките сервизи. Затова търсим варианти за въвеждането на облекчен регистрационен режим. Той може да залегне в отделен закон, но би било по-лесно да заработи чрез допълнение в Закона за движение по пътищата, а също и в останалите нормативни актове, които имат отношение към дейността”, допълни Московски. По думите му регламентът би имал ефект върху качеството на обслужване, безопасността на хората, както и върху спазването на екостандартите, наложени от ЕС.
„Дискусията във Варна бе предшествана от кръгли маси в Бургас и Пловдив. Утре ще се срещнем с бранша в Русе. Предстоят ни срещи и в София”, съобщи народният представител Иван Вълков, който бе председател на транспортната комисия в 41-вото Народно събрание. Депутатите призоваха представителите на автосервизите да участват активно в изработването на регламент за дейността на бранша, който да наложи критерии за качеството на ремонтите, за оборудването и квалификацията на кадрите. Присъстващите единодушно се обединиха около мнението, че секторът се нуждае от регистрационен режим, но обсъдиха и необходимостта от контрол. Акцент в разговора бе и предложението собствениците на обекти, които извършват ремонт на автомобили на нерегламентирани места, да бъдат санкционирани с глоба между 1000 и 1500 лв. Обмисля се и създаването на браншова камара, която да сезира компетентните органи за нарушители, и да изготви публичен регистър на автосервизите.