Цифровизацията: 1 млн. за реклама по вестниците или 21 хил. декодера?

Държавата възнамерява да даде близо 1 милион лева за реклама на цифровизацията на ефира.

Причината, за необходимостта от тази нова рекламна кампания, е в многото проблеми с покритието и настройването на декодерите.
Вчера Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията откри нова обществена поръчка на стойност 833 333,33 лева без ДДС.   Този път кампанията ще се води в пресата - парите ще бъдат дадени на 5 регионални вестника и на 6 национални седмичника.
Тематиката на тези издания трябва да бъде насочена към хората, най-засегнати от липсата на ефирен сигнал в тяхното населено място.
Рекламната кампанията ще цели да предостави в достъпен вид информация за възможните начини за приемане на цифров ефирен сигнал. Към вестниците ще бъдат приложени и брошури, който да обясняват как хората да настроят антените си и как да свържат декодерите.
За сумата, която държавата ще даде за реклама, биха могли да бъдат купени почти 21 хиляди декодера за цифрова телевизия. Така проблемът на част от хората останали без ефирна телевизия би могъл да бъде решен.