Билетите за влак ще поскъпнат с 5%

БДЖ може да бъде обявено в несъстоятелност, ако не се издължи на своите кредитори

Билетите за влак ще поскъпнат средно с 5 на сто. Това обяви транспортният министър Данаил Папазов. Той се срещна със служители и работници от дружествата в "Холдинг БДЖ" ЕАД и Национална компания "Железопътна инфраструктура". Поводът беше Деня на железничаря (6 август) и 125-годишнината от създаването на Българските държавни железници.

На срещата министърът представи мерките, които ще бъдат предприети за оздравяване на БДЖ. Той посочи, че друга основна задача на екипа му е да подобри условията на труд.  

Папазов обясни, че е възможно дружеството да бъде обявено в несъстоятелност, ако първо не се уредят дълговете на държавните железници с кредиторите. Той заяви, че управляващите ще настояват за разсрочване на дълговете на БДЖ за около 10 години.

За увеличаване на заплатите в сектора, може да се мисли едва сле уреждане на въпросът с кредиторите, стана ясно от думите на Папазов.

"Много по-важно е в момента да решим въпроса въобще да се получават заплати. Съжалявам, че това е доведено до такава фаза", каза Папазов. Той добави, че се работи и по въпроса да няма проблеми в осигуряването на ваучери за храна на служителите.

Министър Папазов поясни, че не възнамерява в системата на държавните железници да има съкращения.

Спешните мерки за оздравяване на БДЖ предвиждат и реформиране на административната структура, която, по думите на транспортния министър – „в момента не е функционална”. „Ще бъдат продадени всички неоперативни движими и недвижими активи на дружеството”, заяви Папазов. Той обясни, че в тях влизат неща, които няма да могат да бъдат използвани в бъдещата експлоатационна дейност.

"Разбира се, всичко, което е необходимо на БДЖ и има бъдеще за развитие, няма да бъде продавано. Ориентировъчната пазарна цена на всички ненужни активи е над 100 милиона", обяви Данаил Папазов.

Малките приходи са големият проблем на БДЖ, смята транспортният министър. Затова той предприетите мерки да са в насока - привличане на повече пътници и допълнителни товари.

"Единственото е активното предлагане на услугата и атрактивното предлагане на услугата, а не просто да чакаме клиентите да дойдат, защото съществуват БДЖ. Такъв филм в 21-ви век няма", заяви още Папазов.