Нови разкрития около катастрофата в Сан Франциско

Разбилият се самолет се приземил с по-ниска от нормалната скорост

Полетът на Asiana Airlines, който се разби на летището в Сан Франциско, е летял с над 60 км в час под нормалната скорост за приземяване (253 км/ч.) в моментите преди да се се опита да се принизи към цемята, заяви председателят на Националния съвет по транспортна безопасност Дебора Хърсман по време на пресконференция в Сан Франциско.

"Самолетите могат да получат проблеми с двигателите на по-ниск ниска скорост", разкри Хърсман и добави, че подобно предупреждение се е чуло четири секунди преди катастрофата.

Екипажът на разбилия се самолет Боинг-777-200 на южнокорейската авиокомпания Asiana Airlines е преминал от автопилот на ръчно управление минута и половина преди катастрофата. Според записите от черните кутии целият полет е преминал в нормален режим. Зададената скорост на кацане е била 253 км в час, но реалната е била по-ниска - едва 190 км в час.

Разследването се води от американски и южнокорейски експерти. Комисия ще разпита пилотите, като ще се опита да си изясни и дали езиковата бариера е повлияла върху обстоятелствата около катастрофата.

Пилотът, управлявал самолета, е бил напълно обучен за тази машина, отбелязва ДПА, позовавайки се южнокорейското министерство на транспорта. Той е имал 43 летателни часа с този вид самолет и е направил девет приземявания, но никое от тях на международното летище в Сан Франциско. Пилотът е бил в период на "междинно обучение за полети с Боинг 777" и това е бил и първия полет на неговия обучаващ като треньор.

Следователите отново потвърдиха, че до последния момент екипажът не е подавал сигнали за бедствие, а ключовите системи на авиолайнера са работили в обичайния режим. Не е ясно дали старшият пилот, Лий Юнг-Мин, който има 3,220 летателни часа на този модел, се е опитал да поеме управлението на самолета, за да прекрати кацането.

Хърсман каза, че нейният екип разследва всички аспекти на катастрофата и спасителните операции. Тя отбеляза, че опашката на самолета е ударила морската дига в предната част на пистата, поради което и части от опашката са намерени във водата. Парчета от морската дига са били открити по пистата.

Председателят на съвета допълни още, че NTSB иска да бъдат изяснени фактите за това кой е управлявал самолета в този етап на полета и "кой е бил командирът на самолета в пилотската кабина" в момента на катастрофата.