Претенциите на нашите превозвачи са основателни, смята Кръстев

Служебният министър на транспорта ще настоява рестрикциите да отпаднат

Една от интерпретациите е, че българските превозвачи са жертви. Част от претенциите им са основателни, свързани най-вече с ограниченията за часовото време.

Това заяви пред bTV служебният министър на транспорта Кристиан Кръстев.

Той каза, че много често се случва български превозвачи да направят превоз от Германия за 6 дни и да бъдат спрени да чакат два дни на турската граница, защото турските превозвачи това го правят за 8 дни.

Аз ще настоявам тази рестрикция да отпадне, категоричен е Кръстев. Рестрикции се появяват към нашите превозвачи, те изразяват шумно тяхното недоволство и напрежението спада.

 Кръстев подчерта, че през март е била последната среща, но оттогава няма особен напредък.

"Има и писмо с указания за по-сериозни рестрикции, така бавят камионите на границата, впоследствие превозвачите блокираха границата на 9 май. Срещнахме се с тях, те ясно казаха, че турската страна продължава да спира наши камиони и се заканиха, че ще блокират границата. Още на 9 май сме изпратили официална нота до министерство на транспорта в Турция, помолихме и външно министерство да предизвикаме среща на високо равнище. Вече имам официален отговор. Срещнахме се турския министър на транспорта, той пое ангажимент на мига да се свалят тези рестрикции", обясни Кръстев и добави, че преговорите продължават.

Има промяна в управата на турската асоциация на автомобилните превозвачи, която е настоявала за по-рестриктивни мерки към администрацията, това е единият прочит на проблема, според министърът.

Кристиан Кръстев заяви, че първо ще се водят преговори, но ако двете държави не се разберат, ще използваме и ЕК, за постигането на споразумение, тъй като Турция е член на Европейския митнически съвет.

Кръстев посочи, че иска датата 31 май да бъде удължена до специален договор, в който се регламентират отношенията между българските и турските превозвачи.

Bulgariautre.bg напомня, че родните превозвачи поискаха премахване на едностранно въведените от Турция ограничения за продължителността на курсовете, заради което десетки автомобили стояха с дни на ГКПП-та, както и изискването за количество гориво в резервоарите.

Това стана в следствие на тенденциозният тормоз и негативно отношение от страна на турските митничари.