€7 млрд. ни трябват за магистрали до 2020 г.

Най-доброто от печата

21-05-2013, 06:10

Автор:

Bulgariautre

Всичко от Автора

В края на май тръгват ремонтите на трите виадукта

За реализация на най-големите пътни проекти през следващия програмен период от 2014 до 2020 г. на България ще са нужни около 7 млрд. евро. Това съобщи за „Монитор” шефът на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) инж. Лазар Лазаров.
„Европарите ще се инвестират в довършването на автомагистралите „Струма” и „Хемус”,
както и за строежа на скоростните пътища
с по четири ленти Видин-Монтана, София-Калотина, Русе-Велико Търново, Варна-Дуранкулак, отсечката на столичното Околовръстно от Бояна до автомагистрала „Люлин” и северната скоростна тангента на София”, каза още пътният шеф. „Ако останат от тези пари, може да се реализират и други проекти”, добави той.
За евентуалната реконструкция на пътното платно на моста при Русе инж. Лазаров поясни, че не е толкова просто да се ремонтира то основно, защото отдолу минава жп линията и това ще наложи по-дълги спирания на движението на влаковете по нея.
„При положение че новият мост над Дунав между България и Румъния поеме целия транзитен трафик, може да се помисли за основен ремонт на съоръжението при Русе и за един строителен сезон той да стане през 2014 или 2015 г.”, прогнозира шефът на АПИ.
В момента се работи по аварийния ремонт
на дупката, появила се преди време на платното, но няма да спираме повече движението”, уточни той.
Инж. Лазаров каза още, че ремонтите на трите моста на „Тракия” и „Хемус” ще тръгнат до края на месеца. Срокът за изпълнение на съоръжението при 61-ви км от "Тракия" е 1 година, а на другото - при км 67-и при с. Церово - 18 месеца. За виадукта "Бебреш" на „Хемус” е 12 месеца. По закон гаранционният срок на ремонта на трите съоръжения е 10 години.
За текущата поддръжка на пътищата шефът на АПИ поясни, че сега се изкърпват дупките. За април и май са заделени 14 млн. лв. Отделно има спестени пари от зимното поддържане, които също се използват за тази цел. В края на юни ще стане ясно колко пари ще може да задели пътната агенция за есенното изкърпване на шосетата.
Прехвърлят европари за северната тангента на София
Проектът за северната скоростна тангента на София ще бъде прехвърлен към програмата за регионално развитие, за да се избегне загубата на средства по нея, съобщи вчера министърът на регионалното развитие и благоустройството в служебното правителство Екатерина Захариева.
Проектът е с индикативна стойност 238 млн. лв. и за него вече има избран изпълнител и готовност да започне в края на годината. Още в края на месеца управляващият орган на програмата ще предложи прехвърлянето на комитета по наблюдението й”, обяви още министърът.
През март търгът за изграждането на пътя, който ще свързва западната дъга на столичното Околовръстно с автомагистрала „Хемус”, бе спечелен от съвместното предприятие "Салини-Импреджило". Италианците предложиха цена от 189 030 448 лв. без ДДС за около 16,5 км четирилентово шосе.