Win-win сделка: Търговски вериги хранят бедни, държавата им прави PR

Близо 10 000 души, от които 1200 деца, разчитат на храната в обществените трапезарии

Служебният министър председател Мартин Райков се похвали, че е убедил големи търговски вериги да бъдат солидарни със социално слабите българи. Това той направи на пресконференция в Министерския съвет.

"Лансирах инициатива, която нарекох условно солидарност, и имаше за цел да се обърнем към нуждите на най-уязвимите. Немалка част от големите търговски вериги откликнаха на моя призив за подпомагане на социално слабите в България. Те предоставиха съществени дарения, приготвиха пакети суха храна с достатъчно дълъг срок на годност", заяви Райков.

Той отчете, че в момента в България има 133 социални обществени трапезарии, които осигуряват храна на близо 10 000 души, от които 1200 деца.

Премиерът обяви, че се очаква до края на работния ден  хората, регистрирани в обществени трапезарии, да получат своите допълнителни пакети храна за празниците.

Откликналите на апелът му търговски вериги пък получиха безплатна реклама. Райков изреди поименно: "Фантастико", "Метро", "Кауфланд", "СБА", "Карфур", "Била", "Т-маркет" и "Лидл". Така служебният министър-председател се вписа в практиката, започната от бившия земеделски министър Мирослав Найденов.

Миналата година Найденов призова големите търговски вериги да не вдигат цените по празниците. След това поименно отличи, обещалите да откликнат на апела му.