Над 70 бона глоби за "шашми" с лютеница

Животът

23-04-2013, 12:56

Снимка:

интернет

Автор:

Plovdivutre.bg

Всичко от Автора

Две фирми от областта отнесоха солени санкции заради нелоялна конкуренция

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) установи нарушения и наложи санкции на две фирми от Пловдивска област, произвеждащи лютеница.

"Булконс Първомай" АД е с глоби в размер на 6 023 лв. и 30 115 лв. "Консервинвест" ООД пък е с имуществени санкции в размер 23 020 лв. и 11 510 лв. Дружествата са извършили по две нарушения на лоялната конкуренция.

По отношение на "Булконс Първомай" АД проучването показа, че в периода от месец януари 2010 г. до момента дружеството поставя означението "1939" върху етикетите на "Лютеница Първомай", "Пикантна Домашна Лютеница", "Домашна Лютеница Първомай" и "Лютеничко Детска Лютеница". В становището си твърди, че означението е свързано с годината на фактическото създаване на Консервната фабрика Витекс в гр. Първомай. "Булконс Първомай" АД има основание да се идентифицира като наследник и продължител на осъществяваната в Консервната фабрика дейност, но не посочва коректно годината, в която е стартирал производствения процес в Консервната фабрика в гр. Първомай. Обозначението "1939", поставяно върху етикетите на всички произвеждани и предлагани от "Булконс Първомай" АД лютеници в периода от 2010 г. до момента, представлява невярно по своята същност сведение. Нарушението е в състояние да въведе в заблуждение потребителите, създавайки погрешна представа относно съществени свойства и характеристики на стоките, а оттам и до деформация в търсенето на продукта и в конкурентната среда като цяло.

По отношения на рекламните послания на Интернет страницата www.bulcons.com, касаещи  качествените характеристики на лютениците на "Булконс Първомай" АД, проучването е установило, че съдържат множество заблуждаващи потребителя елементи. В случая  маркетингово поведение е свързано изцяло с експлоатиране на носталгията на потребителите на този продукт и е в състояние да увреди интересите на останалите производители на лютеници, посочват от комисията.

По отношение на "Консервинвест" ООД проучването показа, че едновременното посочване на стандартите Браншови Стандарт, БДС 2022-74 и ТД 06-06 върху етикета на "Едросмляна лютеница - Ръченица" е в състояние да създаде объркване у потребителите какво точно следва да очакват като характеристики и качество на продукта.

Като второ нарушение от страна на ответното дружество КЗК приема рекламното послание, публикувано през 2012 г. във в. Телеграф, според което "Консервинвест" ООД е първата фабрика, която пуска на пазара лютеница по стандарт. В случая посланието цели да внуши, че предприятието е "пионер" в съответната област, което заблуждаващо в своята цялост, посочват в своето становище от КЗК.