С телевизия и Facebook си избираме партия

Българите вярват най-вече на телевизията и социалните мрежи при избора си за кого да гласуват

Телевизията и социалните мрежи ще се ползват с най-голямо доверие от гражданите в предстоящата предизборна кампания, смята Орлин Спасов от фондацията "Медийна демокрация".

Според проучването в България най-високо е доверието към телевизията - 68%, срещу 29%, които се усъмняват в телевестите, съобщи Дарик.

Изследванията сочат, че в Интернет ще се разгърне сериозна предизборна борба, почти толкова важна, колкото и в телевизията. Това именно ще бъде и новият момент в предстоящата предизборна кампания.

Когато става въпрос за Интернет като цяло, доверието е 42%, но по отношение на социалните мрежи, блоговете и сайтовете за споделяне, то нараства до 61 на сто. В ЕС доверието към социалните медии е 50%, а това поставя страната ни на едно от най-високите места.

На второ място според данните е радиото, с голяма разлика спрямо телевизията - 51% доверие, срещу 34% недоверие. На трето място се подрежда пресата - 43% имат доверие в нея и 46% нямат. Единствено тук недоверието надхвърля доверието, което ще бъде важно по време на кампанията, отбеляза Орлин Спасов.