Кръстев: Не станах министър на транспорта, а на БДЖ!

Сподели, че става и си ляга с мисълта за железниците, чието състояние е критично

Не станах министър на транспорта, а министър на железниците. Колегите ми казаха: приеми го това като факт, не се бори с това, а работи по въпроса. Това заяви пред БНТ министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията в служебното правителство Кристиан Кръстев.

Според него железниците са основният проблем, като този в пощите също не трябва да се загърбва. Кръстев се срещнал с облигационерите, трите големи кредитори на БДЖ.

"Предложили сме замяна на конкретни обезпечения по първия облигационен заем, мерки за създаване на експертен съвет на кредиторите към БДЖ, както и да даваме детайлна всекидневна информация за състоянието на БДЖ", обясни министърът.

Намаление на задълженията на БДЖ е вследствие на уволнението на 2000 души, които съдът в момента ги възстановява поетапно.

Задълженията към момента в железницата са около 716 млн. лева.

"Състоянието на БДЖ е под всякаква критика, нека г-н Владимиров да не говори глупости", заяви Кръстев.

Той смята, че има варианти железницата да изплува финансово като единият е съгласуван донякъде с ЕК за продажбата на "Товарни превози", самоучастие в преструктурирането на железниците и рефинансиране на дълга. А другият вариант е свързан със Световната банка.

Кръстев подчерта, че няма кредитор, който да обяви във фалит дружество, освен ако то не е във фаза, в която е невъзможно вече да съществува.

Няма и информация румънският кандидат-купувач да се е отказал от закупуване на компанията. Напротив, даже е потвърден интересът на румънския кандидат по мнение на Агенцията по приватизация, увери министърът на транспорта.

Bulgariautre.bg напомня, че по-рано този месец бившият министър на транспорта Ивайло Московски заяви, че дружеството е в технически фалит от първия ден, в който това правителство е дошло на власт и единственият изход да се стабилизира е чрез приватизация.

Кристиан Кръстев обяви, че още не е готов да обяви смените в ръководството на БДЖ.

"Всяка една стъпка трябва да бъде много добре премислена, защото вече няма място, няма време, няма доверие", заяви той.

Министърът допълни, че няма време за водене политика, а да се предприемат ясни и точни стъпки за оздравяването на железницата.