Facebook срещу Twitter. Кой доминира на пазара?

Двете социални мрежи се надпреварват за водещото място на втория екран

Най-голямата битка в социалната мрежа може да бъде гледана по телевизията, докато Twitter и Facebook се борят за доминиране на пазара.

Може би Тwitter е много по-напред в борбата, след като купи фирмата Bluefin Labs, която се занимава с анализ на телевизионни данни. Тwitter планира да изгради връзка с телевизионните фирми, които искат да видят какви предавания се предпочитат в социалните медии.

За много, Тwitter и неговите хаштагове вървят така, както Англия и крикета. Дали това ще е "Х фактор" или футбол в неделя, оставаме с впечатлението, че има само една социална мрежа щом стане дума за телевизия.

Също така Twitter е много по-добър в споделянето на файлове с журналисти, които да покажат съобщенята им.

Facebook просто не прави това добре, но и те са омбицирани до кроен предел да покажат, че имат дял от екрана.

Дан Роуз, който ръководи медиините партньорства на Facebook, пуска няколко статистики, докато говори на конференцията на онлайн изданието "All Things D" в Лагуна Нигел, Калифорния.

Данните й показват как Facebook работи по време на Супер боул, като генерира 54 милиона споменавания в сравнение с 24-те милиона туита, свързани с шоуто по американски футбол.

Бисквитките "Орео" обаче донесоха голяма победа на Twitter, които показаха как работиедна рекламна визия през реално време.

Рекламата: "Power out. No problem" е била споделена повече от 10 000 пъти в Twitter и продължила да се ретуитва още 18 000 пъти.

Но въпреки това, Роуз твърди, че Facebook не само има своя социална мрежа, но също и Инстаграм – приложение за споделяне на снимки. Услугата ще стане втората екранна платформа за телевизионните зрители, като илюстрира 600 000 инстаграмни снимки. "Представете си, когато пуснете вашия телевизор и това, което виждате е захранено с предавания, които вашите приятели са гледали и как те са гласували за тези предавания с цел да прегледате техните решения. Смятаме, че тази визия е много вълнуваща", казва Роуз.