EVN мачка семейство с 1000 лв. сметка за ток

Фактурата с космическата сума е за юли и август

Проблемът на сем. Петрови от Каблешково може би ще се стори познат на мнозина. Младото семейство се оказва в капана на електроразпределителното дружество, което буквално ги наказва за добросъвестното им отношение.

Сагата започва преди година, когато сметките за ток внезапно падат наполовина. Първоначално хората отдават това на летните месеци, когато консумацията на електричество е значително по-ниска, но в един момент тези им обяснения се развенчават от фактура на стойност 1,18 лв.

Тогава сем. Петрови решават, че действително нещо не е наред и сигнализират до EVN с молба да установят има ли разминаване и на какво се дължи то.

Добросъвестното им поведение обаче ги докарва до безкрайни кореспонденции с дружеството. Месец след сигнала от енергото изпращат техник, който да подмени електромера. Тялото се изпраща за анализ в Комитета по метрология, клон Пловдив, а оттам излизат със становище, че уредът е манипулиран.

"Ще сигнализираме ли за нередности, ако сме манипулирали електромера. Нали за това се обадихме да изпратят техници", коментира семейство Петрови. Междувременно разбират, че уредът, който отчел ниското потребление е бил подменен без тяхно знание точно по времето, когато сметките им започват да стават много по-ниски.

Дни след това получават честитка за сумата от над 900 лв. за двата месеца през лятото, когато електромерът е отчитал по-ниски стойности.

"Аз им обясних, че това е потреблението ни за една година. Абсурдно е да сме изхарчили ток за 900 лв. и то през летните месеци, при положение, че консумацията ни е в пъти по-малка. Ползваме един фризер и хладилник. Сложихме си слънчави панели, за да не ползваме ток, зимата пък се отопляваме с котел", обяснява Петрова. 

При така стеклите се обстоятелства семейството пише жалба до дружеството, но получава отговор, в който се посочва, че сметката е изчислена по чл.28 от Общите условия, като посочват, че в корекционната сметка няма нищо санкциониращо и наказващо.

Отговорът не удовлетворява хората и те пишат втора жалба. Междувременно обаче от EVN им спират тока заради неплатената сума. Това ги принуждава освен 900-те лева да си платят и наказателна такса за включване, тъй като са с две малки деца и е истинско безумие да стоят без електричество.

След редица жалби, телефонни разговори и безумни сметки казусът влиза в съда. Семейството е категорично, че ще търси правата си до край.

"Ако сметката беше 200-300 лв. нямаше да се занимаваме, но сметка от 1000 лв. за ток, за която дори не сме получили обяснение на база на какво е формирана вече е наглост. Ние за последните два месеца нямаме повече от 100 лв., като имате предвид, че правим ремонт в момента и заради това включваме и калорифер", жалва се жената и недоумява как е възможно добросъвестни хора като тях да попаднат в такава абсурдна ситуация.