Дюни, роза и море в логото на България

Най-доброто от печата

18-01-2013, 07:00

Автор:

Bulgariautre

Всичко от Автора

1,6 млн. похарчени за новия национален символ

Баница от слънце, море, роза, планини и дюни с чадърче. Това е новият туристически бранд, с който България смята да привлича чужденците у нас. Той върви в комплект с логото "Открий и сподели" ("A Discovery to share"). Всичко това е изработено за около 1,6 млн. лева от "Обединение за бранд България". Логото допадна на бизнеса, вече имаме куп положителни отзиви, похвали се зам.министърът на туризма Иво Маринов. Мненията във форумите обаче са коренно противоположни. За бранда са използвани снимки от сайта stock images. От БСП пък разпознаха своята партийна роза в новия национален символ. Покрай налагането на бранда за реклама в чужбина ще бъдат похарчени още близо 10 млн. лева по европрограми. Новите бранд и лого ще рекламират само туризма ни. В резултат очакваме до 10-15 години туристите у нас да се удвоят, прогнозира  още  Маринов.

Новият бранд "България", който ще рекламира страната ни като туристическа дестинация, копира розата на БСП. Това коментираха във форумите в интернет граждани веднага след като новият бранд беше представен от зам.-министъра на икономиката Иво Маринов. Самият бранд "България" включва няколко символа, които трябва да представят страната ни.

В бранда са вплетени планина с езеро, море с дюни и чадърче, роза и листо. А в центъра е поставено слънце. Екипът, който се занимава с творческата част на продукта, е проучил с какво чужденците асоциират страната ни. "Оказва се, че това е слънцето, затова то се намира в центъра", обясни Нико-Александър Ян, който е творчески ръководител на проекта. Логото обаче много прилича на погача, коментират в интернет. Марката е разработена в рамките на проект по ОП "Регионално развитие" за 1,6 млн. лв. с ДДС.
За всеки вид туризъм, който страната ни предлага, е разработен отделен "подбранд", който се отличава със собствени символи и свое лого. За направата им от консорциума "Сдружение за бранд "България" са въплътили някои типични за България елементи - шевици, архитектура и погача. Слогънът, или девизът, който ще представя туризма ни, е "Открий и сподели".