Данаил Папазов: Пристанище Варна може да осигури работа на много млади хора

Мисия Варна

01-12-2011, 20:18

Снимка:

Валентин Георгиев © ВАРНАУТРЕ.БГ

Автор:

ВарнаУтре

Всичко от Автора

Пред 50 млади предприемачи Папазов обясни защо е важна магистрала "Черно море", какво ще има на мястото на Пристанище Варна-Изток, за Регатата Тол Шипс през 2014-ата

„Пристанище Варна, освен пристанищни дейности, дава възможност за много други, които са свързани с основната. Мисля, че всички млади хора могат да намерят своето място.“

Това заяви изпълнителният директор на „Пристанище Варна“ ЕАД, кап. Данаил Папазов по време на лекцията си във форума Biz2Bizi, който се организира за първи път във Варна, съобщава Maritime.bg.

Пред 50 млади предприемачи Папазов представи възможностите, които пристанището дава на бизнесa.

Един от най-важните фактори за бъдещото развитие на варненския порт е Транс-Черноморската магистрала, която ще доведе много сериозни товаропотоци, според кап. Папазов. Единствено в България и Грузия проектът търпи забавяне. Той посочи, че завършването на магистрала „Черно море“ ще подобри връзките на пристанището по стратегията за единна черноморска магистрала.

Освен възможностите за управление на товаропотоците между Азия, Европа и Русия, пред Пристанище Варна се открива нов хоризонт, убеден е Папазов. По думите му Пристанище Варна ще развива нов приоритет по обслужване на товарите на Балканите и оста Гюргево – Русе – Букурещ. „В тази зона се образува един много голям пазар от 4 млн. жители, които ще обслужваме пряко. Създава се равнопоставеност между Пристанище Варна и Пристанище Констанца. Варна е на 234 км от Букурещ, а Констанца - на 236 км“, коментира Папазов.

Постоянна тенденция – увеличаване на контейнерите и намаляване на всички други товари, предвижда за развитието на товаропотоците кап. Папазов. През следващата година се очаква постигане на нивата обработени TEU от 2008 година. Папазов коментира, че в пристанището се наблюдават все по-малко празни контейнери, което досега е било един от основните проблеми. „В Черно море, Пристанище Варна се нарежда на шесто място в класацията за обработени контейнери. На първо място е пристанището в Констанца, което е на 50-о място в света и на 10-о в Европа“, заяви той.

Пристанището е пречка за развитието на град Варна, но и градът е пречка за развитието на пристанището. „Заради това, има съгласие на всички институции в страната, пристанището да бъде преместено“, заяви шефът на порта. По думите му това ще стане на два етапа.

Плаваща сцена, СПА центрове и ресторанти вместо Пристанище Варна-Изток предвижда планът за преместването.

След първия етап ще бъдат изградени съвременни пасажерски терминал, който ще приема всички плаващи в Черно море круизни кораби, и рибарско пристанище.

„В момента отказваме заявки от пасажерски кораби, защото сме ограничени от газенето и лятната натовареност в Порт Варна – Изток. След изграждане на пасажерския терминал, отговарящ на ISPS кода, всички пътнически кораби, плаващи в Черно море, ще могат да ни посещават. Ще вземем от много добрите реализирани примери в Западна Европа и в близост до рибните ресторанти ще изградим рибарско пристанище“, коментира Данаил Папазов. В акваторията на порта може да бъде разположена огромна плаваща сцена, а амфитеатрално разположените заведения около нея, ще позволят събиране на повече от 50 000 души. „Никъде във Варна няма толкова свободна площ“, аргументира изчислението си той.

100 ветрохода идват във Варна през 2014 г. Варна е утвърдена за „хоум порт“ на Регата Тол Шипс за 2014 г., заяви пред младежите Данаил Папазов. Според него до идването на регатата, ще бъде завършен първият етап от преместването на порта. Пред бъдещите предприемачи, Папазов представи идеите и проблемите по реализиране на преместването.

Средната заплата в пристанището – над 1000 лева. В Пристанище Варна работят 1625 служители. Основен приоритет за висшия мениджмънт е осигуряване на добри условия на труд, за постигане на високи резултати при работа, категоричен бе Папазов. „Таванът на заплатите е премахнат. Това осигурява спокойствие на колектива. Трудът на всеки служител се измерва и всеки има интерес да работи повече, за да получава повече“, обясни той.

В кризата има възможности. Тази позиция изрази изпълнителният директор на порта. Той я представи  с исторически преглед – в кризата са се случили най-големите открития и икономически реформи. „Японският йероглиф за думите ‘криза’ и ‘възможност’ е един“, коментира той.

Пристанище Варна дава работа. Много са нишите, свързани с дейността на пристанището, към които Папазов насочи младите хора. Той коментира, че всеки може да намери своето място в агентирането, корабния мениджмънт, корабния менинг, кораборемонта, шипшендъра и много други.