Транспортни организации искат 3 г. пробен период за младите шофьори

Новините

23-08-2011, 10:46

Снимка:

Кристина Баракова-Албу © ВАРНАУТРЕ.БГ

Автор:

ВарнаУтре

Всичко от Автора

ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА: Най-интересното от вестник "Сега" на 23 август

Новината за поискан от транспортните фирми пробен период за новите шофьори, съобщава днес в. „Сега”.

Идеята е те да получават временна шофьорска книжка, която да става редовна само ако в рамките на 3 години не извършат никакво нарушение.

Предложението е на Съюза на организациите в автомобилния транспорт и Националната транспортна камара. Те вече са внесли в транспортното министерство и в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" списък с необходимите законодателни промени, които са част от националната стратегия за подобряване на безопасността по пътищата за периода 2011-2020 г.

В случай че през пробния период "пресните" водачи станат причина за пътен инцидент, водещ до отнемане на свидетелството за различен срок или натрупат наказателни точки, носещи същата санкция, те ще останат без временното удостоверение.Тогава ще бъдат длъжни да преминат отново пълния курс на обучение за придобиване на шофьорска правоспособност, а не само проверочен изпит, както досега.

Мотивите на транспортните организации са, че повечето от тежките катастрофи стават по вина именно на неопитни водачи.

Тези предложения не се приемат еднозначно. От Националното сдружение на българските превозвачи също изразиха резерви.

Сред промените е и искането шофьорите на автобуси да минават задължителен медицински преглед преди всеки курс. Предвижда се още повишаването на квалификацията на шофьорите (категории С, D, DЕ) да става само ако са минали поне 12 месеца от последното регистрирано нарушение като несъобразена скорост, неспазване на предимство при пресичане на кръстовище и неправилно изпреварване.

Предложените законодателни промени са свързани и с повишаване на финансовите санкции за нарушенията на пътя, тъй като те били ниски и не стряскали нарушителите.

Транспортното министерство отказа да коментира предложенията преди разглеждането им от работната група, която изготвя нови правила за безопасност по пътищата.