Сладоледена сделка в разгара на лятото

Новините

09-08-2011, 09:37

Снимка:

Кристина Баракова-Албу © ВАРНАУТРЕ.БГ

Автор:

ВарнаУтре

Всичко от Автора

ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА: Най-интересното от вестник "Дневник" на 9 август

Марките, производството и дистрибуторската мрежа на българската компания за сладоледи "Дарко" вече ще са собственост на международната компания за бързооборотни стоки "Юниливър" (Unilever), съобщава Дневник.

Българското дружество е продадено от досегашния му собственик Balkan Accession Fund (BAF). Цената на сделката не беше обявена, а сделката официално ще стане факт след одобрение от Комисията за защита на конкуренцията.

"Дарко" е втората по големина компания за сладолед на българския пазар след "Нестле". Тя произвежда и търгува с марките "Ескимо" (Eskimo), "Казабланка" (Casablanca), "Уикенд" (Weekend), "Меджик айс" (Magic Ice), "Фрий" (Free), "Белинда" (Belinda), "Аляска" (Alaska) и "Милка" (Milka).

Производствената база на компанията е в София, като за миналата година в нея са били направени над 1.4 млн. тона сладолед. "Дарко" има складови бази в големи градове като Пловдив, Варна, Бургас, Русе, както и дистрибутори в по-малки като Благоевград, Сандански, Пазарджик.

По неофициална информация преговорите за покупката се водили от доста време в Румъния, където бази имат и продавачът, и купувачът.
 
Това е втората смяна на собственика на "Дарко" за последните четири години
Сделката за сладоледите на "Дарко" е поредната за "Юниливър" в региона.