Избрани Новини
Изпили сме с 60 млн. литра по-малко безалкохолни от миналата година
За деветте месеца на годината българите са закупили 1228 млн. литра безалкохолни напитки, което е с 60 млн. по-малко в сравнение с 2009 г.
Причините са свиването на семейните бюджети и намаляването на разходите в условията на продължаващата криза. През последното тримесечие обаче общото потребление е нараснало с 3 процента, съобщиха от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България.
Най-сериозен ръст се наблюдава в консумацията на студени чайове - 15% за изтеклите месеци на 2010 г. При бутилираните води потреблението за деветте месеца на годината е с 4%, или с 27 милиона литра, под постижението през м.г.
Българският потребител е консумирал с 4%, или 24 милиона литра, по-малко газирани напитки през януари-септември 2010 г. в сравнение със същия период на 2009 г. Със 7% е намаляло и потреблението на напитки от групата “енергийни и спортни”. При негазираните напитки - с ниско плодово съдържание, разтворими и разреждащи се, потреблението за първото полугодие е намаляло общо с 3%, като само при разтворимите прахообразни напитки се наблюдава ръст от 13%.
Най-засегнато от кризата се оказва потреблението на натурални плодови сокове и нектари. За деветте месеца на годината то е с 14%, или с близо 10 милиона литра, по-малко от предходната година. Като цяло цените на безалкохолните напитки през деветмесечието бележат задържане.
Кризата влияе и на производителите на напитки. Броят на заетите в бранша намалява с около 5%. С толкова е паднал и средният осигурителен доход. Има обаче фирми, които отчитат необичайно висок обем на реализация на продуктите си. Очакванията са в края на годината консумацията на безалкохолни напитки да достигне ниво от 220 литра на човек.
Топ Новини